Helgetur til Rebbenesøy, Hersøy, Nord-Kvaløy 24. -26. juli

TUREN ER AVLYST, ingen interesserte deltakere

Tenkte å utforske dette nydelige området utenfor Ringvassøy neste helg, dersom jeg får med meg noen på laget?

Tanken er å starte i fem-seks tida fra naustet i Eidkjosen fredag ettermiddag, og kjøre ut til Mikkelvik på yttersida av Ringvassøy. Så blir det kose-padling hele helgen med overnatting i telt / lavvu. Jeg har en stor en-stangs lavvu som flere kan ligge i (6-8 pers.), dersom dette er ønskelig. Ellers kan man jo selvsagt ligge i eget telt, dersom man trives best med det.

Har laget et forslag til rutevalg, men dette er jo bare et utkast. Vi blir enige underveis hvor vi ønsker å padle. Jeg tar også med sko for å gå litt i fjellet som avveksling, og fiskestang er jo også kjekt å ta med.

Lyst å bli med? Legg en kommentar under denne turen, eller ta direkte kontakt med meg, så avtaler vi nærmere.

PS! Det blir tur til Håja Mandag 20. juli, eventuelt Skogsfjordvann på Ringvassøy hvis været ikke er optimalt. Møtes ved naustet i Eidkjosen kl 17.00, og kjører fra Eide Handel kl 17.15.

Mvh Rune Jørgensen

Mobil 4147 2578

2 thoughts on “Helgetur til Rebbenesøy, Hersøy, Nord-Kvaløy 24. -26. juli

  1. Er tilbake fra ferie.Hadde veldig lyst å drar med på helgetur ,mendet er en bryllupsfest i trøndelag…Helga etterpå er det KARLSØYFESTIVAL. hvem er med på den? Padle ut dit? mvh daniel

    Lik

  2. Er selv ute Lyngen og tenker å ta en padleturne litt nordover. Planen er å starte i Jøkelfjord i Kvænangen tirsdag formmiddag(tar tidligferge over Lyngenfjorden).
    Fra Jøkelfjord går ferden først inn mot Jøkelfjordbreen før kursen settes ut fjorden igjen. Ser for meg ca 25 km første dag før teltet settes opp. Kanskje i Børnvik der det er kort vei til fiskevann med fisk(?) i. En tur innom spildra håper jeg også på.
    Siden padler jeg rundt hele Jøkelfjordmassivet via Loppa/Bergsfjord inn mot Øksfjorden dit jeg kanskje har fått transportert bilen med god hjelp av Bjørn Tore og Merete som tar laus fra Øksfjorden på fredag. Kanskje vi møtes utpå der et sted?

    Ser for meg dagsetapper på gjennom 35-45 km, kommer litt an på avstikkere. Hele runden er på minumum 122km.

    Passerer flere steder med bosetning, men også noen kryssninger der en må vurdre vær og føre. Er det noen som kan se for seg en slik tur med kanskje noen drøye etapper, litt urolig farvann, men også tid for hygge og litt fiske er det bare å ta kontakt.

    -Kjetil
    90 98 58 86

    Lik

Legg igjen en kommentar

